reportáž na Tele Ski-ppy.cz
video od Tele Ski-ppy na You Tube

8.Stubaier Telemark Festival

Na ledovec přijíždíme kolem 11 v pátek a už od Insbrucku je jasné, že to bude stát za to. Vrcholky alp jsou pocukrované, což znamená příslib prašanu. Čím blíže jsme „Stubai tálu“, tím více se mraky trhají a po příjezdu ke spodní stanici kabinek je jasné, že nahoře je azůro a prašánek. Jsou obsazena jen tři horní parkoviště a tak to vypadá i na ježdění bez front. Po příjezdu na ledovec se všechny naše předpoklady vyplňují. Je otevřena většina vleků i sjezdovek s možností dojet až k mezistanici Fernau.

Vyjíždíme na Gamsgarten kde se má být hlavní stan festivalu. Ve zmiňovaných 11 hodin není však nic připraveno a tak vyrážíme jezdit . Celý natěšení po létě dáváme pár sjezdovek a pak už hurá do offpistu. Je to sice už docela rozvrtané , ale pořád se dají najít čisté lajny a tak si užíváme.

Odpoledne už se začínají objevovat první stany firem , ale okolní kopce mají pořád co nabízet a tak raději jezdíme. POo ježdění se jdeme kouknout co vše je zde k dispozici a zde je přehled toho na co jsme narazili:

V sobotu jsme nahoře sice brzo, ale vzhledem k hezkému počasí a pondělnímu svátku v čechách a nsa slovensku je tu natřískáno. Fronty jsou na všechny lanovky a v telestáncích je vybrakováno. Počet telemarkistů se zněkolikanásobil a i ostatní lyžaři a snowboardisté zkoušejí jak o život. Po chvilce čekání to vzdáváme a jdeme radši jezdit . Den trávíme střídavě v offpistu, na sjezdovce a poflakováním na terasách. Dnes se také jel závod Austrian Masters (telecross), který je zároveň kvalifikací na finále Masters v Galturu. Trať vedla mimo sjezdovku ve slušně boulovatém terénu, kde byl upravený jeden pruh, aby bylo jasné kudy vede trať. Večer navštěvujeme v Neustifu Freizeitzentrum s místním bazénem (=větší brouzdaliště s tobogánem).

V něděli jsme zaspali a hned dostáváme za vyučenou. Z Neustifu se dostáváme akorát do Volderau, kde nás odstavují na parkoviště s tím, že nahoře je úplně narváno a dál musíme skibusem. Po tlačenici do skibusu (první necháváme radši odjet) nás čeká další do kabinky. Po včerejší zkušenosti jedem radši na Eisgrat. Dole je sice větší fronta, ale horní kabinka je v pohodě a tak na Gamsgarten ani nesjíždíme. Odpoledne se rozdělujeme, já zůstávám na Jochdohle a vyhlížím někoho kdo se vydává někam dál do offipistu (po sobotě jsem si radši zabalil i pásy ,abych se vyhnul davům). Zbytek party sjíždí na Gamsgarten. Po chvilce zevlování narážím na dva freeheelery, kteří si to míří někám dál od vleku a tak se k nim přidávám. Po ujasnění co a jak dojde na představení a dál už se můžeme bavit česky. Jsou to kluci z Tele Ski-ppy, kteří pojali výlet obráceně než my a celý víkend se pohybují na pásech. Dáváme jeden sjez v dosud neporušené plání, pak šlapeme na horní stanici 6sedačky Fernau. Lanovka zatím nejezdí a tak je tu příjemný freeride. Dojíždíme až na mezistanici Fernau, kde se loučíme, protože kluci už balí a jedou domů. Večer navštěvujeme vyhlášený Dorf pub, po cestě zpět lehce mží a je teplo.

V pondělí to z parkoviště v Neustifu vypadá špatně a tak se nehoníme a nahoru vyrážíme až v 11 hodin. Na dolní stanici zjišťujeme z info obrazovky, že na ledovci je -7 a azůro. Nahoru jedu sám zbytek se rozhoduje zůstat dole a asi odjet domu (večer se ale opět potkáváme na parkáči v Neustifu). Ježdění je super, lidí docela ubylo a tak nejsou žádé fronty (teda od jedné, kdy jsem se dostal nahoru). Večer opět bazének, kde se od plavčíka dozvídáme, že se má zhoršit počasí. Ráno je opravdu zataženo, viditelnost je sice dobrá, ale po předchozích dnech jsme zmlsaní a tak se rozhodujeme pro návrat do ČR.

Praktické informace

Cesta: tak 7 hodin záleží odkud jedete
Ubytování: 12 euro a výš (nebo 0 jako my = punk na parkáči před Freizeitzentrum)
Permice: ceník ledovec Stubai 2008
Odkazy: www.stubaier-gletscher.com, www.stubaier-telemark-festival.com
Strava: v místní Bille je to jako u nás (jak co)
Bazén: 5 nebo 5.70 euro (s a bez Gastekarte)
Nafta: do 1,15 eur (benzin o něco míň)